Inom området hälso- och sjukvård är en av utmaningarna att hitta en flexibel anpassningsbar lösning som tar bort onödigt administrativt arbete med patientinteraktion.
Med ADDI Medicals egenpatenterade teknik så kan du enkelt och till stor del själv ta fram och anpassa din automatiserade vårdplan inklusive beslutstöd med datadriven patientinvolvering, utifrån just din verksamhets specifika behov.
Att programmera fram en tjänst kan kräva månader och år av arbete och skapa stor belastning för verksamheten i det genomgripande kravarbetet. ADDI Medical gör processen enklare och effektivare tillsammans med dig och din organisation då du snabbt och enkelt kan använda redan färdigutvecklade lösningar och funktioner i vår digitala plattform. En personlig projektledare kommer guida och stödja dig genom hela processen fram till implementering av tjänsten i din organisation.
I samarbete med dig hjälper vi till att identifiera ditt flödesschema som passar din vårdplans behov. Saknas funktioner designar våra utvecklare dessa specifikt för dig.
En viktig del av vårt arbete är att hjälpa dig att minimera onödigt arbete och dubbelarbete. Tillsammans går vi igenom förutsättningarna hos dig.
Du får din automatiserade vårdplan efter dina egna önskemål med digital patientinteraktion, lika enkelt som en färdigpaketerad tjänst.
När ert flödesschema är definierat är ditt nästa steg att använda plattformens färdiga funktioner för vårdlogistik. Denna möjliggör att du själv kan komponera din automatiserade och standardiserade vårdplan.
Din vårdplan kommer bli en komposition av olika sammansatta aktiviteter. En aktivitet är en händelse som läggs upp i en patients kalender. En aktivitet kan exempelvis vara ett screeningsformulär, en kallelse, intag av läkemedel, ta del av information etc. För varje enskild aktivitet kan du ange ett antal olika egenskaper. Exempelvis om det ska vara en enkel fristående aktivitet som inte hör ihop med en annan aktivitet alternativt en aktivitet som ska återkomma i en serie.
Det är även möjligt att skapa så kallade öppna aktiviteter som inte är planerade och tidsatta. De aktiviteterna är alltid tillgängliga. Du kan dessutom själv koppla ett obegränsat antal meddelanden till en aktivitet som kan skickas via push-notiser, SMS och/eller E-post till flera olika mottagare. Utöver detta kan du applicera algoritmer på resultat som ger scorer, triagering som guidar patienten till rätt nivå, åtkomstkontroll som ger olika intressenter olika tillgång till data och funktioner etc.
Som ett komplement till din kundanpassade vårdplan kan du ta fram ett digitalt bibliotek till dina patienter. I det digitala biblioteket kommer det finnas anpassad och kvalitetsgranskad information som vårdenheten eller den vetenskapliga studien önskar dela med patienten/forskningspersonen.
Inför produktionssättning kvalitetssäkras alla inställningar i din tjänst via Set-up. Här anger du exempelvis vilka inloggningsmetoder du önskar tillämpa, om chatt funktion skall erbjudas dina patienter/forskningspersoner, regler för delning av data etc. En tydlig process och teknik finns på plats i HOPE Platform för att produktionssätta din tjänst.
Din kundanpassade tjänst kommer i sin helhet ha följsamhet till svensk lagstiftning, Patientdatalagen (PDL) och Dataskyddsförordningen (GDPR).
Din kundanpassade tjänst är nu klar. Syftet är att säkert stödja och effektivisera och kvalitetshöja vård- och/eller forskningspersonalens planering, genomförande och uppföljning av alla aktiviteter för en patient och samtidigt på distans stödja patientens egenvård.
I din tjänst kommer du följa upp resultat från vårdpersonalens och patientens registrering i realtid. Resultat samlas in och bearbetas enligt dina egna uppsatta regler. Du får snabbt en anpassad övergripande bild via HOPEs virtuella kontrollcenter som visualiserar patientens hälsotillstånd och behov. Du blir dessutom proaktivt notifierad, via mej eller sms, om en patients resultat faller utanför uppsatta gränsvärden eller om en patient inte följer sin vårdprocess, allt detta i real-tid och utifrån dina egna uppsatta regler.
Strukturerad och automatiserad vårdplan med patientinteraktion
Strukturerat och automatiserat kliniskt studieprotokoll med patientinteraktion
Fyll i dina kontaktuppgifter här nedan så hör vi av oss inom kort.
© 2021 ADDI Medical AB Svärdvägen 25B, 182 33 Danderyd, Sweden Org. nr. 559066-1608